آخرین مطالب

مدیرکل تعزیرات سازمان حمایت به ایسنا خبر داد:

نان، میوه، سبزیجات و محصولات سایپا؛ در صدر شکایت‌های مردمی استخدامی - اقتصادی - حقوقی و قضایی - بانک قوانین ومقررات کسب و کار

نان، میوه، سبزیجات و محصولات سایپا؛ در صدر شکایت‌های مردمی

  بزرگنمایی:
مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: نان، میوه، سبزیجات و محصولات سایپا به ترتیب بیشترین سهم شکایات را براساس نوع خدمات به خود اختصاص داده‌اند.

تاج پرس به نقل ازایسنا،غلامرضاصارمیان از افزایش برگزاری گشت‌های مشترک با همراهی دستگاه‌های نظارتی در سطح کشور برای بررسی وضعیت بازار و برخورد با متخلفان خبر داد و گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با دستگاه‌هایی همچون وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، در شهریور ماه امسال 9 هزار و 446 گشت مشترک انجام گرفته که منجر به تشکیل چهار هزار و 39 پرونده تخلف به ارزش حدود 1500 میلیارد ریال شده است که به شکایت مردم در زمینه‌های مختلف رسیدگی و پس از بررسی با متخلفان برخورد می‌شود. این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعداد گشت‌های مشترک  8 هزار و 139 گشت مشترک بوده، حدود 16 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در راستای نظم‌دهی و انسجام بیشتر به فرایند تنظیم بازار، اصلاح نظام توزیع و نظارت بر واحدهای توزیعی، تولیدی و خدماتی، بازرسی‌های مستمر توسط اکیپ‌های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه، با اشاره به آخرین آمارگیری انجام شده در شهریور ماه سال جاری و مقایسه شکایات و عملکرد سازمان حمایت نسبت به شهریور ماه سال گذشته، اظهار کرد: در این بازه زمانی در مجموع 18 هزار و 649 فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن 124 ستاد خبری استان‌ها در بخش کالا و خدمات دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود 28 درصد کاهش داشته که نشان دهنده حرکت به سمت ثبات بیشتر در بازار است. از این تعداد 66 درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و 34 درصد باقیمانده نیازمند اظهارنظر کارشناسی و یا استعلام حقوقی از مراجع ذیربط است.

به گفته این مقام مسئول نان، میوه، سبزیجات و محصولات سایپا و همچنین رستوران‌های غذاخوری و پارکینگ شهری به ترتیب بیشترین سهم شکایات را براساس نوع خدمات به خود اختصاص داده‌اند. گرانفروشی و تقلب نیز در صدر عناوین تخلف گزارش‌های دریافتی قرار گرفته است.

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، همچنین درباره تعداد پرونده‌هایی که به مصالحه قبل از شکایات ختم شدند، گفت: از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شدند، 547 مورد از شکایات با براورد ارزش بیش از 17 میلیارد ریال در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد که شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از قبیل گران‌فروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و سایر تخلفات اقتصادی از طریق سامانه 124 و یا با مراجعه به سامانه اطلاع‌رسانی قیمت (124.ir) از طریق سایت و اپلیکیشن آپ و تنظیم شکایت، مسئولان ذیربط را در جریان قرار داده تا در صورت احراز شکایت در قالب قوانین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی، رسیدگی لازم انجام و با متخلفان برخورد شود


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

حمایت از حفظ محیط زیست

پلمپ دو واحد شن و ماسه در یزد

تفکیک زباله از مبدابا استفاده از ظرفیت دانش بنیان

جشنواره زیر سایه خورشید برای هفدهمین سال، در ایام دهه کرامت با حضور خدام امام هشتم(ع) دراستان یزد برگزار می شود

فرهنگ سازی در زمینه اسناد بسیار ضروری است

20 دوره آموزشی تخصصی در حوادث جاده، برای امدادگران و نجاتگران فعال جمعیت هلال احمر شهرستان یزد

جایگاه دانشگاه یزد در رتبه‌بندی 2024 تایمز آسیا

اولین پایانه گیاهان دارویی در یزد

استقبال بیش از 59 هزار دانش آموز یزدی از طرح ملی نجات آب

ساخت فرهنگسرای اندیشه غدیر مهمترین اقدام شهرداری حمیدیا در سال گذشته با اعتبار اولیه 26 میلیارد تومان

درخواست مردمی برای ورود دادستان کل به موضوع جاده یزد طبس

به شایعات حوزه هواشناسی توجه نکنید

تجلیل از 320 نفر از برترین‌های رشته های مختلف استان در حوزه تعلیم و تربیت است

نقش بی بدیل شوراها در عمران و آبادانی کشور وایران اسلامی

استفاده حداکثری از استعدادهای کارگران برای تحقق جهش تولید

دیدارمدیر کل انتقال خون یزد با نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مشاغل کیفیت بخشی

تجهیز 100 درصدی چاه های کشاورزی به کنتور هوشمند

بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح قانون کاراست

بازدید اعضای شورای راهبری فناوری اطلاعات آبفای خراسان رضوی از آبفای استان یزد

واحد متخلف توزیع عمده قطعات خودرو غیراستاندارد همراه با جعل نشان استاندارد

مسئول جدید بسیج دانشجویی استان یزد معرفی شد

معرفی دو استاد دانشگاه یزد به عنوان استاد نمونه کشوری

نرخ خام ولادت استان یزد در سال 1402برابر با 14/7 در هزار نفر ثبت شده

فایل پایان نامه تان راباکمترین هزینه وباکمترین زمان تبدیل به کتاب میکنیم

قنات یکی از شگفت انگیزترین کارهای دسته جمعی بشری است

آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد

سلسله نشست های تاریخ یزد با موضوع پژوهشی در وقف نامه جامع الخیرات

تغییر سبک زندگی؛راه برون رفت از شیوع سرطان

جشنواره گلاب‌گیری روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت ماه باغ جهانی دولت‌آباد یزد

خسارات ناشی از حوادث بسیار حائز اهمیت است

به بهانه اول اردیبهشت "روز سعدی"

دست‌یابی نشریه «روش‌های تحلیلی و عددی در مهندسی معدن» در حوزه‌ فنی و مهندسی به جایگاه بین‌المللی در پایگاه استنادی «اسکوپوس»

معرفی بیش از یکصد واحد متخلف در حوزه کالاهای مشمول استاندارد اجباری به مراجع قضایی استان

تقدیر رئیس دانشگاه یزد از فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در سالروز تشکیل سپاه پاسداران

رسیدگی به درخواست ها و شکایات مردمی در اولویت شرکت آبفای استان یزد

حجم زیاد پرونده‌ها به دلیل عدم آشنایی مردم با قوانین است

بحران آب اصلی ترین و مهم ترین عامل فرونشست زمین است

سوم و چهارم اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار می شود

تمدید عضویت کشورمان در اتحادیه تایید صلاحیت آسیا- اقیانوسیه

محورهای 15گانه یزدِنوین در راستای تحقق شعار سال است

تنها چرک خشک کن قوی که هیچ ضرری نداره!!!

دولت باید برای کنترل بازار، برنامه ریزی کند

تامین آب روستاهای بخش خضرآباد با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)

لایروبی بیش از 34 کیلومتر از رودخانه های استان یزد در سال گذشته

حماسه‌آفرینی غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران

شناسایی122 معتاد در یزد

پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی

سنت الهی بر این امر استوار است که جبهه حق، در مقابله با جبهه باطل

پیشگامان الگوی موفق مردمی سازی اقتصاد را در جامعه نشر دهد