آخرین مطالب

الزام قانونی معدن کاران به رعایت شرایط سازمان ها در کنار اجرای قانون در مناطقی مانند بافق، خاتم گزارش - اقتصادی - حقوقی و قضایی - حقوق وقوانین شهروندی - فرهنگی واجتماعی

الزام قانونی معدن کاران به رعایت شرایط سازمان ها در کنار اجرای قانون در مناطقی مانند بافق، خاتم

  بزرگنمایی:
استاندار یزد گفت: می توان با الزام قانونی معدن کاران به رعایت شرایط این سازمان ها در کنار اجرای قانون شاهد فعالیت معادن در مناطقی مانند بافق، خاتم، ساغند و سیاه کوه بود.

تاج پرس/یزد
استاندار یزد در دیدار اخیر با هیات دولت مبنی بر فعال سازی ظرفیت های معدنی کشور از رییس قوه قضائیه خواست تا از هر طریق ممکن از تنظیم لوایح گرفته تا پیشنهاد راه حل قانونی یاری گر استان جهت برخورداری از این مواهب باشد.
مهران فاطمی بیان نمود: استان یزد دومین استان معدنی کشور است به گونه ای که از 10 معدن فعال در مرتبه جهانی، سه معدن چادرملو، چغار و سرب و روی مهدی آباد در این استان قرار دارد؛ از این رو معادن بخش جدایی ناپذیر فرآیند پیشرفت و تحول این استان است.
وی یکی دیگر از موانع محدودیت فعالیت معدنی در برخی مناطق را زوم های فریز شده توسط سازمان انرژی اتمی و محیط زیست عنوان کرد و گفت: بر پایه تصمیمات سازمان انرژی اتمی فعالیت معادن در مناطق نارگان بافق و ساغند و خرانق و بر اساس تصمیم ماده سه قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست فعالیت معادن دیگر در مناطق چهارگانه شامل پارک های ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه های حیات وحش و منطقه حفاظت شده با محدودیت شدید مواجه است.
استاندار یزد 
در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور رییس قوه قضائیه برگزار شد ذکرکرد: استان در زمینه تأمین منابع مالی انتقال آب شرب با کیفیت و پایدار  استان یزد است که از طریق واگذاری معدن با موافقت اولیه رییس جمهور همراه بوده و مقدمات لازم جهت طرح و تصویب در هیات دولت انجام شده است.

وی ادامه داد: استان یزد با همه ظرفیت ها از دیر زمان با چالش هایی همچون محدودیت منابع آبی، خشکسالی های پی در پی، کاهش نزولات جوی روبرو بوده است. 

وی اظهار داشت: یزد در کویر محروم از نزولات جوی بیش از 15 سال متوالی است که خشکسالی های پی در پی را تجربه کرده است و نیاز آبی آن همواره در حال افزایش است به گونه ای که در سال جاری نیاز استان به آب شرب به 111 میلیون مترمکعب بالغ شده در حالی که به رغم انتقال آب از سرچشمه های کوهرنگ، با کمبود آب شرب به میزان 1 هزار و 800 لیتر بر ثانیه مواجه است.

استاندار یزد تصریح کرد:  این آب که جز برای موارد شرب و بهداشت در جایی دیگر مورد استفاده واقع نمی شود به خودی خودی نیاز مردم را برآورده نمی کند و با ترکیب با آب های لب شور و دارای سختی بالا به سختی مدیریت می شود، ازاین رو افت کیفیت آب تهدیدی برای سلامت مردم محسوب می شود و یزد هم چنان تشنه و نیازمند تأمین آب از طرق مختلف و از جمله انتقال آب از دریاست.

زیرا استان یزد پنج هزار هکتار بافت تاریخی و شهر یزد با هزار هکتار بافت تاریخی، بزرگترین بافت خشتی جهان و نخستین شهر ایرانی ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو و از اضلاع مثلث گردشگری با 130 هزار گردشگر خارجی و بیش از دو و نیم میلیون گردشگر داخلی در سال است.

فاطمی یکی از چالش ها را مدیریت بافت تاریخی یزد به ویژه بناهای متروکه، کثیرالمالک، مجهول المالک، قلعه ها و قنوات ذکر کرد و گفت: با قوانین موجود مدیریت بافت تاریخی امکان پذیر نیست و نیازمند قانون گذاری و مدیریت متناسب با اقتضائات بافت است، از این رو دستور تنظیم لوائح راهگشای خاص موضوع میراث فرهنگی و ورود مدعی العموم به مباحث میراث فرهنگی به عنوان حقوق عامه می تواند مددرسان مدیریت بافت تاریخی در شهر ثبت جهانی شده یزد و حفظ مواریث فرهنگی باشد.
استاندارگفت: استان یزد در چهار راه مواصلاتی شمال و جنوب و شرق و غرب و در پنج راه ریلی قرار دارد که این موضوع به رغم مزیت اقتصادی برای استان چالش هایی را رقم زده است؛ چالش هایی از قبیل قرار گرفتن در ترانزیت مواد مخدر، معضلاتی همچون قاچاق انسان، تردد اتباع خارجه غیرمجاز و تراکم بالای مددجویان غیربومی در زندان های یزد و مکفی نبودن فضای ندامتگاه های استان که هر کدام تبعات اجتماعی خاص را دارد.

فاطمی خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: خواهشمندم نسبت به انتقال زندانیان غیربومی به استان های محل زندگی آنها، تخصیص اعتبار برای ساخت زندان جدید، امکان پایش هوایی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، محدودیت سکونت و اشتغال اتباع خارجی و رفع خلأهای قانونی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و انسان اوامر مقتضی را صادر کنید.

وی با بیان اینکه جوانان و خانواده های استان در معرض آسیب هایی قرار دارند خواستار حمایت های لازم در زمینه طرح سامان خانواده که به ابتکار استان یزد و با تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خطه در حال اجراست و طرح جوانی جمعیت که استان یزد پیشگام است، شد.

استاندار یزد اضافه کرد: این استان همچون سایر نقاط کشور با پدیده دیر ظهور زمین خواری و کوه خواری مواجه است، از این رو نگاه ویژه قوه قضائیه به پرونده اراضی دولتی جهت احقاق حقوق بیت المال و به جهت جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی به ویژه زمین های واقع در حاشیه شهرها ضروری است.

وی از رییس قوه قضائیه خواست نسبت به رسیدگی خارج از نوبت پرونده های زمین خواری و کوه خواری یا اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به جرائم این چنینی دستور لازم را بدهد تا مشکل اطاله در تأیید آراء در دیوان عدالت اداری حل شود.

مهران فاطمی از اقدامات تحول گرایانه و جهادی حجت الاسلام و المسلمین اژه ای، رییس قوه قضائیه در تحقق کارویژه های این قوه به ویژه گسترش عدل و عدالت در جامعه، احیای حقوق عامه، نظارت بر حسن اجرای قوانین، مجازات و اصلاح مجرمان، شناسایی گلوگاه های فساد و مبارزه با بسترهای فسادزا و به ویژه سند کارآمد تحول قضایی که روح امید و عدالت را در دل مردم زنده کرده تشکر و قدردانی کرد.



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

فایل پایان نامه تان راباکمترین هزینه وباکمترین زمان تبدیل به کتاب میکنیم

قنات یکی از شگفت انگیزترین کارهای دسته جمعی بشری است

آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد

سلسله نشست های تاریخ یزد با موضوع پژوهشی در وقف نامه جامع الخیرات

تغییر سبک زندگی؛راه برون رفت از شیوع سرطان

جشنواره گلاب‌گیری روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت ماه باغ جهانی دولت‌آباد یزد

خسارات ناشی از حوادث بسیار حائز اهمیت است

به بهانه اول اردیبهشت "روز سعدی"

دست‌یابی نشریه «روش‌های تحلیلی و عددی در مهندسی معدن» در حوزه‌ فنی و مهندسی به جایگاه بین‌المللی در پایگاه استنادی «اسکوپوس»

معرفی بیش از یکصد واحد متخلف در حوزه کالاهای مشمول استاندارد اجباری به مراجع قضایی استان

تقدیر رئیس دانشگاه یزد از فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در سالروز تشکیل سپاه پاسداران

رسیدگی به درخواست ها و شکایات مردمی در اولویت شرکت آبفای استان یزد

حجم زیاد پرونده‌ها به دلیل عدم آشنایی مردم با قوانین است

بحران آب اصلی ترین و مهم ترین عامل فرونشست زمین است

سوم و چهارم اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار می شود

تمدید عضویت کشورمان در اتحادیه تایید صلاحیت آسیا- اقیانوسیه

محورهای 15گانه یزدِنوین در راستای تحقق شعار سال است

تنها چرک خشک کن قوی که هیچ ضرری نداره!!!

دولت باید برای کنترل بازار، برنامه ریزی کند

تامین آب روستاهای بخش خضرآباد با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)

لایروبی بیش از 34 کیلومتر از رودخانه های استان یزد در سال گذشته

حماسه‌آفرینی غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران

شناسایی122 معتاد در یزد

پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی

سنت الهی بر این امر استوار است که جبهه حق، در مقابله با جبهه باطل

پیشگامان الگوی موفق مردمی سازی اقتصاد را در جامعه نشر دهد

هفته کارگر فرصتی برای ارج نهادن به مهمترین رکن تولید کشور است

آبرسانی سیار به بیش از 360 روستای استان یزد

ادامه روند توزیع گوشت مرغ گرم به قیمت مصوب در استان یزد

جابه‌جایی بیش از 32 هزار مسافر نوروزی در ناوگان هوایی در فرودگاه بین المللی یزد

بهسازی دو حلقه چاه آب شهر تفت

تجربه آخرین شنا در استخرهای کشاورزی

جک جی 4اتومات مدل1403بااقساط 12ماهه بدون سود

پروش دهندگان مرغ گوشتی با خیال راحت جوجه ریزی کنید

انتصاب اعضای شورا، فعالیت ها و اهداف سازمان و برنامه های جدید برای ارتقای سازمان

لازمه اصلی جهش تولید در استان، توسعه سرمایه‌گذاری است

استاندار یزد 12 فروردین ماه؛ روز جمهوری اسلامی ایران

استاندار یزد 12 فروردین ماه؛ روز جمهوری اسلامی ایران

استاندار یزد 12 فروردین ماه؛ روز جمهوری اسلامی ایران

استاندار یزد 12 فروردین ماه؛ روز جمهوری اسلامی ایران

بازدید سرزده شبانه مدیر کل دامپزشکی استان یزد از کشتارگاه های طیور استان

بهره مندی 45 هزار نفر از جمعیت روستایی استان یزد از آب شرب پایدار

ادامه روند توزیع گوشت گرم گوسفندی وارداتی

توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است

توقف بیش از 150 مورد تغییر کاربری غیر مجاز در شروع سال 1403

طنین نوای الهی العفو در دانشگاه یزد

رشد 4/5 درصدی مصرف بنزین در طی تعطیلات نوروز در استان یزد

تعویض بیش از پنج هزار کنتور خراب مشترکین در استان یزد

قابل توجه بهره برداران خسارت دیده از سیل فروردین 1403

مراکز اهدای خون در شبهای قدر