آخرین مطالب

استاندار یزد :

2هزار میلیارد تومان از محل شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی درحوزه آب هزینه و زیرساخت‌های استان قرارگرفته است گزارش - اقتصادی - فرصتهای سرمایه گذاری واموربانکی و وام - حقوق وقوانین شهروندی - تجارت وامورگمرکی - فرهنگی واجتماعی

2هزار میلیارد تومان از محل شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی درحوزه آب هزینه و زیرساخت‌های استان قرارگرفته است

  بزرگنمایی:
مهران فاطمی، در نشستی خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به تدوین سند یزد نوین اظهار داشت: این سند نوین یک فصل جدید در استان ایجاد خواهد کرد زیرا این سند منطبق با تمامی اسناد بالادستی است ضمن اینکه صرفاً اداری نیست و با حضور ذی نفعلان و فعالان هر بخش نوشته شده است.

تاج پرس/یزد
استاندار یزد گفت: 
استان برای اولین بار صاحب یک سند تحولی در15محوربا180 پروژه اقدامی شد و چهارشنبه هر هفته، محور به محور بررسی می‌شود ضمن اینکه در برش شهرستانی نیز براساس این سند تحولی، پروژه‌های تحولی تدوین شد.

فاطمی با اشاره به شرایط ویژه کرونایی که در یزد حاکم بود، عنوان کرد: تمامی دانشگاه‌ها بازگشایی شد، برنامه‌های محرم اجرا شد، واکسیناسیونبه شکل گسترده و با پوشش بسیار بالایی انجام شد وخوشبختانه بیماری در حال حاضر کنترل شده و مرگ و میر به حداقل رسیده است و شرایط تحت کنترل است.

فاطمی با اشاره به مشکلاتی که برای خط انتقالی ایجاد شده بود، گفت:  در گذشته 50 بار به خط انتقال آب تعرض شده بود که این برای دولت سیزدهم قابل قبول نبود بنابراین تدابیر لازم اندیشیده شد و از آن زمان تاکنون هیچ مشکلی برای خط انتقال آَب ایجاد نشد.

وی از تشکیل کمیته آب در سطح معاون اول رئیس جمهور، پنج تن از وزرا، استانداران و … خبر داد و گفت: از زمانی که خط اول انتقال آب در یزد اجرا شد تاکنون، همان منابع آبی را مدیریت کردیم و منبع جدیدی به منابع آبی اضافه نشد اما خط اضطراری آب استان یزد اجرا شد یعنی در مواقعی که اوج مصرف در استان است که اکنون بالغ بر 800 لیتر بر ثانیه است، بتواند پوشش دهد.

استاندار یزد بیان نمود: این پروژه در دمای 50 تا 60 درجه در داخل لوله‌ها جوشکاری انجام و ظرف سه ماه اجرایی شد تا در مواقع اضطراری با مشکل جدی مواجه نشویمکه  این خط بالغ بر 700 میلیارد تومان یعنی بالاتر از سهم یک سال بودجه عمرانی استان، هزینه داشته است و به زودی با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح می‌شود.

فاطمی ادامه متزکرشد: برای انتقال آب از دریای عمانی و خلیج فارس به استان یزد یک یا دو معدن اختصاص پیدا کند که این امر در آخرین جلسه مصوب و قطعی شد و وزارت صمت موظف شده تا برای تأمین مالی آن مدل اجرایی پیدا کند.

وی یادآوری کرد: پیشنهاد شد 2 هزار میلیارد تومان از محل شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی در اختیار استان قرار گیرد تا در حوزه آب هزینه و زیرساخت‌های استان ترمیم شود که این میزان نیز چهار برابر بودجه عمرانی یک سال است.

استاندار یزد با بیان اینکه بیش از 100 بار مراجعه به وزارتخانه‌های صمت، نیرو و پیگیری‌های مکرر نمایندگان، امام جمعه و....، هماهنگی با استان‌های مختلف در نهایت تصویب شد، تصریح کرد: این یعنی هزار سال توسعه و پیشرفت استان تضمین شد.

فاطمی  با اشاره به تصمیم‌های اتخاذ شده در حوزه گردشگری بیان کرد: گردشگری مورد تاکید رئیس جمهور و وزرا بود به همین دلیل بحث گردشگری سلامت شکل گرفت اما با توجه به نیاز به زیرساخت‌ها، نیازها احصا شد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات اساسی استان یزد نداشتن پروازهای اختصاصی و تأخیرهای چند ساعته بود، بنابراین شکل گیری یک شرکت پروازی در استان یزد پیگیری شد.

فاطمی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده با حجم سرمایه گذاری 900 میلیارد تومان مشترک شرکت چادرملو و ماهان، شرکت پروازی یزد تحت عنوان شرکت یزدایر- ایران ثبت شد و تمامی سهم چادرملو به حساب شرکت واریز شد و دو هواپیمای 310 که متعلق به ماهان بود، جزو سرمایه‌های شرکت شد و چهار پروند هواپیما نیز قرار است خریداری شود که بر اساس برنامه زمان بندی ما قرار است مهرماه انجام شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان یزد ادامه داد: تقریباً پروژه‌های عمرانی استان به جز چند پروژه خاص تعطیل بود بنابراین هیچ پروژه جدیدی در استان تعریف نشد و اولویت با پروژه‌های معطل مانده از یک سال تا 20 سال بود و با انجام سفر، 7 هزار و 100 میلیارد تومان حجم اعتبارات عمرانی و 36 هزار میلیاد تومان هم تسهیلات و 185 مصوبه سفر رئیس جمهور صورت گرفت و تاکنون هزار و 500 میلیارد تومان پول نقد از سهم سفر به استان داده شد.

وی بیان کرد: این رقم ظرف مدت کمتر از 6 ماه به یزد اختصاص یافت و به پروژه‌ها تزریق شد و اخیراً نیز امکان جذب 400 میلیارد دیگر فراهم شد و خوشبختانه یزد اکنون به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

فاطمی با اشاره به واحدهای صنعتی راکد در استان یز گفت: 330 واحد شناسایی شد که مشکلات 70 واحد بررسی و رفع شد.

وی افزود: نرخ رشد اقتصادی استان 5.13 درصد در سال 1400 نسبت به سال 99 بود که در این زمینه رتبه هفتم کشور را کسب کردیم همچنین نرخ مشارکت اقتصادی بهبود یافته به نحوی که سال 99 شاخص اقتصادی 45.2 بوده که در سال 1400 به 47.8 رسید.

استاندار یزد همچنین به تشریح وضعیت نرخ بیکاری در استان پرداخت و گفت: نرخ بیکاری جوانان 15 تا 24 سال در بهار 1400 حدود 32.3 بوده که در بهار 1401 به 22.8 رسیده است همچنین نرخ بیکاری جوانان 18 تا 35 سال در بهار 1400 حدود 22.1 بوده که در بهار 1401 به 15.7 رسیده همچنین نرخ بیکاری بانوان در بهار 1400 حدود 36.1 بوده که در بهار 1401 به 26.5 رسیده است.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکل گرفتن ایده بورسیه تحصیلی عنوان کرد: این ایده در یزد تقویت شد و اکنون در دفترچه کنکور قرار گرفته و شرایط آن فراهم شده که نیروی توسعه و تحقیق صنایع در دانشگاه‌ها تربیت شوند و توسط خود آنها به کار گرفته شود، اتفاق خوبی است که هم ارتباط صنعت و دانشگاه را به شکل واقعی شکل می‌دهد و هم بیکاری فارغ التحصیلان را کاهش می‌دهد اما دو مشکل از جمله بیمه تأمین اجتماعی و هم سربازی وجود داشت که این مشکل نیز با همکاری بنیاد نخبگان حل شد و یزد تنها استانی است که توانسته این موضوع را پیگیری کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال جاری با دو سیل بزرگ در استان یزد مواجه شدیم، عنوان کرد: یزد از کمبود و نبود تجهیزات و ماشین آلات فنی رنج می‌برد که 13 میلیارد تومان به خرید ماشین آلات اختصاص یافت.

فاطمی با بیان اینکه تلاش کردیم در کنار مردم باشیم، افزود: خسارت‌هایی که در سیل اول احراز شده تا حد زیادی پرداخت شده و در سیل دوم نیز با توجه به هزینه‌های سنگین زیرساختی، با ظرفیت خیران با کوتاه‌ترین زمان ممکن در تلاش برای ساخت خانه‌های آسیب دیده و لوازم خانگی هستیم.

وی در بخش پاسخ به سوالات خبرنگاران نیز با اشاره به سوالات مطرح شده در زمینه فساد مالی در برخی شرکت‌های خصوصی بیان کرد: متأسفانه این شرکت‌ها دولتی نیستند که دولت بخواهد بر آنها نظارت داشته باشد اما با رئیس جمهور این موضوع را مطرح کردیم اما دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی استان به جد رصد می‌کنند و اصولاً هم استان یزد نسبت به سایر استان‌ها، مفسده کمتری دارد.

فاطمی با اشاره به مسئله خانواده نیز گفت: در تمام فرمانداری‌ها و بخش‌ها و … مهمترین مسئله ما بحث خانواده است و تا زمانی که بستر خانواده درست نشود، بسیاری از مشکلات دیگر حل نخواهد شد.

وی در مورد سوالات ورزشی خبرنگاران نیز بیان کرد: یکی از محورهای تحولی استان ورزش است و تاکنون نیز 10 میلیارد تومان برای صندوق ورزش استان اختصاص دادیم و اکنون نیز در فرآیند جذب است و در همین راستا، حمایت از تیم‌های ورزشی استان را در دستور کار داریم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

جشنواره زیر سایه خورشید برای هفدهمین سال، در ایام دهه کرامت با حضور خدام امام هشتم(ع) دراستان یزد برگزار می شود

فرهنگ سازی در زمینه اسناد بسیار ضروری است

20 دوره آموزشی تخصصی در حوادث جاده، برای امدادگران و نجاتگران فعال جمعیت هلال احمر شهرستان یزد

جایگاه دانشگاه یزد در رتبه‌بندی 2024 تایمز آسیا

اولین پایانه گیاهان دارویی در یزد

استقبال بیش از 59 هزار دانش آموز یزدی از طرح ملی نجات آب

ساخت فرهنگسرای اندیشه غدیر مهمترین اقدام شهرداری حمیدیا در سال گذشته با اعتبار اولیه 26 میلیارد تومان

درخواست مردمی برای ورود دادستان کل به موضوع جاده یزد طبس

به شایعات حوزه هواشناسی توجه نکنید

تجلیل از 320 نفر از برترین‌های رشته های مختلف استان در حوزه تعلیم و تربیت است

نقش بی بدیل شوراها در عمران و آبادانی کشور وایران اسلامی

استفاده حداکثری از استعدادهای کارگران برای تحقق جهش تولید

دیدارمدیر کل انتقال خون یزد با نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مشاغل کیفیت بخشی

تجهیز 100 درصدی چاه های کشاورزی به کنتور هوشمند

بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح قانون کاراست

بازدید اعضای شورای راهبری فناوری اطلاعات آبفای خراسان رضوی از آبفای استان یزد

واحد متخلف توزیع عمده قطعات خودرو غیراستاندارد همراه با جعل نشان استاندارد

مسئول جدید بسیج دانشجویی استان یزد معرفی شد

معرفی دو استاد دانشگاه یزد به عنوان استاد نمونه کشوری

نرخ خام ولادت استان یزد در سال 1402برابر با 14/7 در هزار نفر ثبت شده

فایل پایان نامه تان راباکمترین هزینه وباکمترین زمان تبدیل به کتاب میکنیم

قنات یکی از شگفت انگیزترین کارهای دسته جمعی بشری است

آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد

سلسله نشست های تاریخ یزد با موضوع پژوهشی در وقف نامه جامع الخیرات

تغییر سبک زندگی؛راه برون رفت از شیوع سرطان

جشنواره گلاب‌گیری روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت ماه باغ جهانی دولت‌آباد یزد

خسارات ناشی از حوادث بسیار حائز اهمیت است

به بهانه اول اردیبهشت "روز سعدی"

دست‌یابی نشریه «روش‌های تحلیلی و عددی در مهندسی معدن» در حوزه‌ فنی و مهندسی به جایگاه بین‌المللی در پایگاه استنادی «اسکوپوس»

معرفی بیش از یکصد واحد متخلف در حوزه کالاهای مشمول استاندارد اجباری به مراجع قضایی استان

تقدیر رئیس دانشگاه یزد از فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در سالروز تشکیل سپاه پاسداران

رسیدگی به درخواست ها و شکایات مردمی در اولویت شرکت آبفای استان یزد

حجم زیاد پرونده‌ها به دلیل عدم آشنایی مردم با قوانین است

بحران آب اصلی ترین و مهم ترین عامل فرونشست زمین است

سوم و چهارم اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار می شود

تمدید عضویت کشورمان در اتحادیه تایید صلاحیت آسیا- اقیانوسیه

محورهای 15گانه یزدِنوین در راستای تحقق شعار سال است

تنها چرک خشک کن قوی که هیچ ضرری نداره!!!

دولت باید برای کنترل بازار، برنامه ریزی کند

تامین آب روستاهای بخش خضرآباد با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)

لایروبی بیش از 34 کیلومتر از رودخانه های استان یزد در سال گذشته

حماسه‌آفرینی غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران

شناسایی122 معتاد در یزد

پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی

سنت الهی بر این امر استوار است که جبهه حق، در مقابله با جبهه باطل

پیشگامان الگوی موفق مردمی سازی اقتصاد را در جامعه نشر دهد

هفته کارگر فرصتی برای ارج نهادن به مهمترین رکن تولید کشور است

آبرسانی سیار به بیش از 360 روستای استان یزد

ادامه روند توزیع گوشت مرغ گرم به قیمت مصوب در استان یزد