آخرین مطالب

نصب 60 المان هویتی، ‌تاریخی و تعاملی ویژه نوروز در یزد گزارش - اقتصادی - فرصتهای سرمایه گذاری واموربانکی و وام - کسب وکارهای ایرانی - حقوق وقوانین شهروندی - فرهنگی واجتماعی

نصب 60 المان هویتی، ‌تاریخی و تعاملی ویژه نوروز در یزد

  بزرگنمایی:
معاون خدمات شهری شهرداری شهر میراث جهانی یزد با اشاره به نصب ۶۰ المان هویتی، ‌تاریخی و تعاملی ویژه نوروز در یزد، گفت: نوروزگاه‌های یزد با استقبال خوب مسافران نوروزی همراه شده است.

تاج پرس/یزد
حمیدرضا رحیمدل اظهار کرد: با توجه به ضرورت زیباسازی شهر در ایام نوروز،‌ اقدامات مختلفی در حوزه فضای سبز شهری و انجام اقدامات ترکیبی با شن‌های رنگی و گل‌کاری در سطح شهر انجام شد.
معاون خدمات شهری شهرداری یزد به انجام نورپردازی در نقاط مختلف اشاره کرد و افزود: برای ایام نوروز در نقاط مختلفی از جمله میران امیرچقماق،‌ بنای ستی فاطمه،‌ میدان امام علی(ع)،‌ میدان آقابابایی،‌ بادگیر میدان آزادی و بخش‌های مختلف دیگر نورپردازی‌های زیبایی نصب شده است.
وی به نصب 60 المان هویتی، تاریخی و تعاملی در شهر یزد اشاره کرد و گفت: این المان‌‌ها تاکنون از سوی مسافران نوروزی و شهروندان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
رحیمدل گفت: علاوه بر این در هفته‌های منتهی به پایان سال بحث رنگ‌آمیزی جداول و گاردریل‌ها به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و در نقاط مختلف شهر این اقدام را انجام دادیم تا به لحاظ ظاهر شهری هم وضعیت خوبی داشته باشیم.
معاون خدمات شهری شهرداری یزد به خراب شدن برخی آب نماهای سطح شهر در طول سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: تعمیر و بازگردانی این آبنماها به چرخه استفاده و همچنین سرویس سایر آبنماها هم از جمله اقداماتی بود که در این ایام صورت گرفت تا شهروندان یزدی و مسافران نوروزی بتوانند از زیبایی شهر بهره بیشتری ببرند.
وی از بازسازی آبنمای سه راه آبنما در یزد خبر داد و گفت: این آبنما وضعیت خوبی نداشت و الحمدالله الان با اقدامات صورت گرفته به شکل بسیار خوبی بازسازی شد و در میدان حضرت ابوالفضل(ع) هم آبنمای مشک به شکل بسیار زیبایی بازسازی شده است.
شهردار کشیک دومین روز از ایام نوروز با اشاره به راه‌اندازی 12 نوروزگاه در سطح شهر یزد، گفت: المان‌ها، ‌پنج‌دری‌ها و سه‌دری‌های قدیمی شهر، ‌کلبه خاطره، ‌گل‌جا و مخصوصا نماسازی و گل‌آرایی بافت تاریخی در کوچه لاری‌ها، ‌روبروی مسجد جامع و برخی نقاط دیگر هم از جمله خدمات دیگری بود که در این ایام انجام شده است.
رحیمدل به قدمت مسجد روضه محمدیه(حظیره) اشاره کرد و گفت: نورپردازی مناره‌های مسجد حظیره بعد از 45 سال انجام شد و الان نمای بسیار زیبایی در بافت تاریخی به این مناره‌ها در طول شب داده شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری شهر میراث جهانی یزد با بیان اینکه بوستان‌ها، ‌پارک‌ها و فضای سبز شهری سطح شهر یزد هم به صورت ویژه برای ایام نوروز پایش شد گفت: در بحث روشنایی و خدمات پارک‌ها بررسی دقیقی صورت گرفت که هیچ مشکلی برای شهروندان و مسافران وجود نداشته باشد.
وی از در نظر گرفتن سه پارک بزرگ شهر یزد برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: پارک‌های کوهستان،‌ پارک بزرگ شهر و پارک ملل برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.
رحیمدل با تاکید بر اینکه تلاش شده خدمات لازم برای مسافران نوروزی در این پارک‌ها و بوستان‌ها وجود داشته باشد، گفت: ما در پارک کوهستان برای رفاه حال مسافران عزیز اقدام به استقرار و راه‌اندازی دستگاه پخت نان کردیم تا مسافران بتوانند نان گرم را به راحتی تهیه کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری یزد فراهم کردن مکان‌های شارژ موبایل،‌ آب جوش صلواتی،‌ توزیع نقشه در میان مسافران حاضر در این بوستان‌ها و مجموعه موارد دیگر را در پارک‌ها و فضای سبز شهری در نظر گرفتیم.
شهردار کشیک دومین روز ایام نوروز با اشاره به مهمان نوازی مردم شهر یزد گفت: واقعا لازم است که ما از روحیه مهمان نوازی مردم یزد تقدیر کنیم و رفتار با مسافران نوروزی و استقبال از آنها توسط مردم بسیار خوب بوده است.
وی با اشاره به اینکه امسال جهت راهنمایی و کنترل مباحث ترافیکی بافت تاریخی از اهالی همین منطقه کمک گرفتیم ادامه داد: در بافت قدیم مردم همکاری لازم با اهالی محل را انجام دادند و خودروهای خود را وارد بافت نکردند و به همین دلیل مشکل خاصی در این زمینه نداشتیم و در این زمینه هم از مردم کمال تشکر را داریم.
رحیمدل از قرار گرفتن پارکینگ‌های مدارس برای پارک خودروها در نقاط مختلف خبر داد و گفت: به حمدالله همکاری بسیار خوبی را از مردم شاهد بودیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشت.
معاون خدمات شهری شهرداری شهر میراث جهانی یزد در ارتباط با میزان رضایت مسافران نوروزی در یزد گفت: بیشتر مسافرینی که به یزد مراجعه می‌کنند اسکان موقت یک روزه و دو روزه دارند و اکثرا از شهر یزد خارج می‌شوند.
وی ادامه داد: در این یکی دو روز مسافران می‌توانند از هتل‌ها و مسافرخانه‌هایی که در سطح شهر یزد در نظر گرفته شده و امکانات بسیار خوبی هم در این اماکن به مسافران ارائه می‌شود استفاده کنند کما اینکه استفاده هم کرده‌اند و اکثریت اماکن اقامتی استان یزد با تکمیل ظرفیت روبرو هستند.
شهردار کشیک دومین روز ایام نوروز شهر میراث جهانی یزد خاطرنشان کرد: این موضوع نشان دهنده استقبال بسیار خوبی است که مسافران داشتند و میزان رضایت خوب آنها را از همین موضوع می‌توان متوجه شد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

فایل پایان نامه تان راباکمترین هزینه وباکمترین زمان تبدیل به کتاب میکنیم

قنات یکی از شگفت انگیزترین کارهای دسته جمعی بشری است

آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد

سلسله نشست های تاریخ یزد با موضوع پژوهشی در وقف نامه جامع الخیرات

تغییر سبک زندگی؛راه برون رفت از شیوع سرطان

جشنواره گلاب‌گیری روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت ماه باغ جهانی دولت‌آباد یزد

خسارات ناشی از حوادث بسیار حائز اهمیت است

به بهانه اول اردیبهشت "روز سعدی"

دست‌یابی نشریه «روش‌های تحلیلی و عددی در مهندسی معدن» در حوزه‌ فنی و مهندسی به جایگاه بین‌المللی در پایگاه استنادی «اسکوپوس»

معرفی بیش از یکصد واحد متخلف در حوزه کالاهای مشمول استاندارد اجباری به مراجع قضایی استان

تقدیر رئیس دانشگاه یزد از فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در سالروز تشکیل سپاه پاسداران

رسیدگی به درخواست ها و شکایات مردمی در اولویت شرکت آبفای استان یزد

حجم زیاد پرونده‌ها به دلیل عدم آشنایی مردم با قوانین است

بحران آب اصلی ترین و مهم ترین عامل فرونشست زمین است

سوم و چهارم اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار می شود

تمدید عضویت کشورمان در اتحادیه تایید صلاحیت آسیا- اقیانوسیه

محورهای 15گانه یزدِنوین در راستای تحقق شعار سال است

تنها چرک خشک کن قوی که هیچ ضرری نداره!!!

دولت باید برای کنترل بازار، برنامه ریزی کند

تامین آب روستاهای بخش خضرآباد با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)

لایروبی بیش از 34 کیلومتر از رودخانه های استان یزد در سال گذشته

حماسه‌آفرینی غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران

شناسایی122 معتاد در یزد

پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی

سنت الهی بر این امر استوار است که جبهه حق، در مقابله با جبهه باطل

پیشگامان الگوی موفق مردمی سازی اقتصاد را در جامعه نشر دهد

هفته کارگر فرصتی برای ارج نهادن به مهمترین رکن تولید کشور است

آبرسانی سیار به بیش از 360 روستای استان یزد

ادامه روند توزیع گوشت مرغ گرم به قیمت مصوب در استان یزد

جابه‌جایی بیش از 32 هزار مسافر نوروزی در ناوگان هوایی در فرودگاه بین المللی یزد

بهسازی دو حلقه چاه آب شهر تفت

تجربه آخرین شنا در استخرهای کشاورزی

جک جی 4اتومات مدل1403بااقساط 12ماهه بدون سود

پروش دهندگان مرغ گوشتی با خیال راحت جوجه ریزی کنید

انتصاب اعضای شورا، فعالیت ها و اهداف سازمان و برنامه های جدید برای ارتقای سازمان

لازمه اصلی جهش تولید در استان، توسعه سرمایه‌گذاری است

استاندار یزد 12 فروردین ماه؛ روز جمهوری اسلامی ایران

استاندار یزد 12 فروردین ماه؛ روز جمهوری اسلامی ایران

استاندار یزد 12 فروردین ماه؛ روز جمهوری اسلامی ایران

استاندار یزد 12 فروردین ماه؛ روز جمهوری اسلامی ایران

بازدید سرزده شبانه مدیر کل دامپزشکی استان یزد از کشتارگاه های طیور استان

بهره مندی 45 هزار نفر از جمعیت روستایی استان یزد از آب شرب پایدار

ادامه روند توزیع گوشت گرم گوسفندی وارداتی

توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است

توقف بیش از 150 مورد تغییر کاربری غیر مجاز در شروع سال 1403

طنین نوای الهی العفو در دانشگاه یزد

رشد 4/5 درصدی مصرف بنزین در طی تعطیلات نوروز در استان یزد

تعویض بیش از پنج هزار کنتور خراب مشترکین در استان یزد

قابل توجه بهره برداران خسارت دیده از سیل فروردین 1403

مراکز اهدای خون در شبهای قدر