آخرین مطالب

رئیس جمهوردر نشست خبری بارسانه ها:

سفر به شهرستان‌ها مخصوصا خاتم برای بنده بسیار دلنشین وفراموش نشدنی خواهد بود گزارش - اقتصادی - کسب وکارهای ایرانی - حقوق وقوانین شهروندی - فرهنگی واجتماعی

سفر به شهرستان‌ها مخصوصا خاتم برای بنده بسیار دلنشین وفراموش نشدنی خواهد بود

  بزرگنمایی:
رئیس جمهور با تاکید بر ادامه سفرهای استانی گفت: بنای دولت بر این است که سفرها را تا رفع مشکلات در استان‌ها ادامه خواهد دهد و شخصا معتقد به مباشرت در کارها هستم.

تاج پرس/یزد

رئیس جمهور با تاکید بر ادامه سفرهای استانی گفت: بنای دولت بر این است که سفرها را تا رفع مشکلات در استان‌ها ادامه دهد و شخصا معتقد به مباشرت در کارها هستم. گزارش‌های مکتوب و مستند را کافی نمی‌دانم و براساس تجربه کاری، حضور در میان مردم برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را راهگشا می‌دانم.
دکتر سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری درپایان سفر دو روزه خود به استان یزد، با ضمن عرض تبریک ومیلاد حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره)، ازمردم یزد‌ وشهرستان ها مخصوصا مردم شهرستان خاتم  که روزآخر جلوه‌های زیبایی در همدلی خلق کردند، قدردانی وتشکرکرد
.

رئیس جمهور با بیان اینکه سفر به شهرستان‌های استان برای بنده  بسیار دلنشین و فراموش نشدنی خواهد بود، گفت : وقت  دیدار با همه مردم استان یزدنشد اما انشاالله در سفرهای آینده  به دیگر شهرها هم خواهیم رفت واز نزدیک بامردم دیدارواز مشلات آنها باخبرخواهیم شد وپیگیررفع آن مشلات خواهیم بود .

آیت‌الله رئیسی ادامه بیان نمود: مشکلات و مسایل مختلفی در سطح استان قبل از سفر در تهران شناسایی شد‌ که دستگاه‌های مسئول در نشست‌های کاری آنها را بررسی کردند و در نهایت در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور این مصوبات نهایی و برای اجرا ابلاغ شد.

دکتر رئیسی با تاکید بر ادامه سفرهای استانی گفت: بنای دولت بر این است که سفرها را تا رفع مشکلات در استان‌ها ادامه دهد و معتقد به مباشرت در کارها هستم. گزارش‌های مکتوب و مستند را کافی نمی‌دانم و براساس تجربه کاری، حضور در میان مردم برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را راهگشا می‌دانم.

رئیس‌جمهور موضوع آب را از خواسته‌های جدی و چند ساله مردم در استان یزد اعلام و تأکید کرد: رفع مشکل آب یزد در این سفر آغاز شد و امیدواریم به زودی به سرانجام برسد. در گزارش ابتدایی زمان اجرای این طرح چهار سال بود که پس از پیگیری‌ها وعده دادند که در صورت تأمین امکانات این مدت زمان به نصف خواهد رسید. البته معتقدیم گرچه کاهش زمان مطلوب است اما کیفیت به هیچ عنوان نباید فدای کمیت شود.

دکتر رئیسی درباره کارخانجات و مالیات پرداخت شده از سوی آنها نیز توضیح داد: در بودجه امسال برای حمایت از تولید‌، مالیات کارخانجات و صنایع 5 درصد کاهش یافت که این رقم در بودجه سال آینده 7 درصد در نظر گرفته شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه انتظار به حق مردم از شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ ایفای مسئولیت اجتماعی آنها در قبال منطقه است، اظهار داشت: همه شرکت‌ها براساس میزان درآمد خود مسئولیت اجتماعی برای توسعه منطقه دارند و تأکید می‌کنم این نه توصیه و سلیقه بلکه یک وظیفه قانونی است.

دکتر رئیسی متذکر شد: نمی‌توان پذیرفت که در کنار یک معدن بزرگ و کارخانه عظیم، روستایی فقیر و جاده‌ای خراب باشد یا امکانات خاص وجود نداشته باشد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: بار دیگر تاکید می‌کنم کارخانجات بزرگ برابر قانون به میزان درآمد باید مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند و استاندار هم در این زمینه پیگیری لازم را داشته باشند.

دکتر رئیسی با بیان اینکه در لایحه بودجه 1402 در هر استان یک صندوق پیشرفت و عدالت پیش‌بینی شده، گفت ‌که یک میزان تنخواه هم از سوی دولت به این صندوق‌ها کمک می‌شود‌ اما بقیه درآمد آن از خود استان تأمین و در استان هم هزینه خواهد شد‌. حق مالکانه معادن، فروش اموال مازاد دولت، دریافت مالیات مازاد به این حساب ریخته می‌شود تا هم استان کسب درآمد کند و هم این درآمدها برای پروژه‌های نیمه‌تمام همان استان هزینه شود.

آیت‌الله رئیسی در پاسخ به پرسش دیگری درباره برنامه‌ بلندمدت دولت برای انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان‌ به مرکز کشور و نیز کاهش تورم در کشور گفت: دولت 6 مرکز برای شیرین‌سازی آب برای همه بخش‌های کشور و استان‌های مرزی و بندری پیش‌بینی کرده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

رئیس‌جمهور‌ با تأکید بر اینکه برنامه‌ دولت کاهش تورم است، افزود: تورم در شهریور 1400 و زمان تحویل دولت، 59,3 یعنی نزدیک به 60 درصد بود که در اسفند 1400 کاهش پیدا کرد. اما همزمان با اجرای اصلاحات اقتصادی 1401 و مکلف شدن قانونی دولت به این اصلاح، تورم منطقه‌‌ای و جهانی هم افزایش یافت؛ با این همه تمام تلاش دولت کاهش این تورم است که در 6 ماهه اول کار خود، براساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار موفق شد نرخ تورم را به شکل جدی کاهش دهد.

آیت‌الله رئیسی با اینکه دولت تلاش می‌کند از اقدامات تورمی پرهیز کند، گفت : مهمترین کار دولت انضباط مالی را رعایت و منابع و مصارف را کنترل کند وهدف دنبال کردن  و اثربخش بودن است.

رئیس‌جمهور، اقدامات بعدی  را کنترل اضافه برداشت از بانک مرکزی و بانک‌ها، خلق پول و نقدینگی عنوان کرد که اقدامات نظارتی و کنترلی در این زمینه افزایش خواهد یافت‌.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه تورم کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: دولت خود را از یک‌سو به انضباط مالی و کنترل درآمدها و هزینه‌ها موظف می‌داند و از سوی دیگر نظارت بر بانک‌ها را در دستور کار قرار داده است.

رئیس‌جمهور برنامه‌ دولت برای کاهش بیکاران تحصیل‌کرده دراستان یزد، گفت: در حوزه دانش‌بنیان و پارک‌های دانش‌بنیان فعال است و برنامه دولت هم حمایت از این حوزه است تا این شرکت‌ها بتوانند تولید و صادرات داشته باشند.

دکتر رئیسی بیان نمود: مسأله‌ گزینش نیروی کاردر شرایط مساوی، بومی‌گزینی در همه عرصه‌ها اولویت دارد و حتماً باید از نیروهای بومی که دارای تحصیلات، توانمندی و مهارت هستند، استفاده شود و این استان می‌تواند با شرط اولویت دادن به استفاده از نیروهای بومی و ماهر خود، از دیگر شهرها هم نیروهای متخصص جذب کند که این مهم مستلزم توسعه شرکت‌ها، صنایع و پارک‌های علم و فناوری است.

بنابراین دولت برای جبران تورم و اقشار برکم درآمدها  گفت: دولت در بودجه سال آینده نسبت به کارمندان و کارگران توجه ویژه خواهد داشته است وامسال نیز برای کارمندان در ابتدای سال افزایش 10 درصدی و در میانه سال هم به دلیل شرایط تورمی 10 درصد افزایش حقوق‌ پیش‌بینی شد.

رئیس‌جمهور برنامه دولت برای کارگران هم بسیار متفاوت از سنوات قبل بود اما این به‌معنای نبود مشکل برای کارگر و کارمند نیست و دولت در بخش‌های مختلف برنامه‌هایی را برای بهبود شرایط دنبال می‌کند.

دکتر رئیسی موضوع آب و مسکن را در استان یزد هم مانند دیگر استان‌ها جزو اولویت‌ها دانست و گفت: در سراسر کشور درباره موضوع مسکن نهضتی ایجاد شده و هم در حوزه واگذاری زمین و هم در زمینه ساخت مسکن یا پرداخت تسهیلات کار بزرگی آغاز شده است و بنای دولت دیدن واقعی مشکل و حل واقع‌بینانه‌ آنهاست.

رئیس‌جمهور در پایان پیگیری و اجرای مصوبات در منظر مردم را از اهداف مهم دولت در سفرهای استان وشهرستان های  دانست و متذکرشد : رسانه‌ها از جزئیات مصوبات سفر دوم و اقدامات سفر اول آگاه شدند و از آن‌ها می‌خواهم این موضوعات را پیگیری کرده و نتیجه را به اطلاع عموم مردم که بهترین ناظران و داوران اجرای این مصوبات هستند، برسانند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

فایل پایان نامه تان راباکمترین هزینه وباکمترین زمان تبدیل به کتاب میکنیم

قنات یکی از شگفت انگیزترین کارهای دسته جمعی بشری است

آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد

سلسله نشست های تاریخ یزد با موضوع پژوهشی در وقف نامه جامع الخیرات

تغییر سبک زندگی؛راه برون رفت از شیوع سرطان

جشنواره گلاب‌گیری روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت ماه باغ جهانی دولت‌آباد یزد

خسارات ناشی از حوادث بسیار حائز اهمیت است

به بهانه اول اردیبهشت "روز سعدی"

دست‌یابی نشریه «روش‌های تحلیلی و عددی در مهندسی معدن» در حوزه‌ فنی و مهندسی به جایگاه بین‌المللی در پایگاه استنادی «اسکوپوس»

معرفی بیش از یکصد واحد متخلف در حوزه کالاهای مشمول استاندارد اجباری به مراجع قضایی استان

تقدیر رئیس دانشگاه یزد از فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در سالروز تشکیل سپاه پاسداران

رسیدگی به درخواست ها و شکایات مردمی در اولویت شرکت آبفای استان یزد

حجم زیاد پرونده‌ها به دلیل عدم آشنایی مردم با قوانین است

بحران آب اصلی ترین و مهم ترین عامل فرونشست زمین است

سوم و چهارم اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار می شود

تمدید عضویت کشورمان در اتحادیه تایید صلاحیت آسیا- اقیانوسیه

محورهای 15گانه یزدِنوین در راستای تحقق شعار سال است

تنها چرک خشک کن قوی که هیچ ضرری نداره!!!

دولت باید برای کنترل بازار، برنامه ریزی کند

تامین آب روستاهای بخش خضرآباد با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)

لایروبی بیش از 34 کیلومتر از رودخانه های استان یزد در سال گذشته

حماسه‌آفرینی غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران

شناسایی122 معتاد در یزد

پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی

سنت الهی بر این امر استوار است که جبهه حق، در مقابله با جبهه باطل

پیشگامان الگوی موفق مردمی سازی اقتصاد را در جامعه نشر دهد

هفته کارگر فرصتی برای ارج نهادن به مهمترین رکن تولید کشور است

آبرسانی سیار به بیش از 360 روستای استان یزد

ادامه روند توزیع گوشت مرغ گرم به قیمت مصوب در استان یزد

جابه‌جایی بیش از 32 هزار مسافر نوروزی در ناوگان هوایی در فرودگاه بین المللی یزد

بهسازی دو حلقه چاه آب شهر تفت

تجربه آخرین شنا در استخرهای کشاورزی

جک جی 4اتومات مدل1403بااقساط 12ماهه بدون سود

پروش دهندگان مرغ گوشتی با خیال راحت جوجه ریزی کنید

انتصاب اعضای شورا، فعالیت ها و اهداف سازمان و برنامه های جدید برای ارتقای سازمان

لازمه اصلی جهش تولید در استان، توسعه سرمایه‌گذاری است

استاندار یزد 12 فروردین ماه؛ روز جمهوری اسلامی ایران

استاندار یزد 12 فروردین ماه؛ روز جمهوری اسلامی ایران

استاندار یزد 12 فروردین ماه؛ روز جمهوری اسلامی ایران

استاندار یزد 12 فروردین ماه؛ روز جمهوری اسلامی ایران

بازدید سرزده شبانه مدیر کل دامپزشکی استان یزد از کشتارگاه های طیور استان

بهره مندی 45 هزار نفر از جمعیت روستایی استان یزد از آب شرب پایدار

ادامه روند توزیع گوشت گرم گوسفندی وارداتی

توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است

توقف بیش از 150 مورد تغییر کاربری غیر مجاز در شروع سال 1403

طنین نوای الهی العفو در دانشگاه یزد

رشد 4/5 درصدی مصرف بنزین در طی تعطیلات نوروز در استان یزد

تعویض بیش از پنج هزار کنتور خراب مشترکین در استان یزد

قابل توجه بهره برداران خسارت دیده از سیل فروردین 1403

مراکز اهدای خون در شبهای قدر