آخرین مطالب

آموزش تصویری دریافت گواهی امضای الکترونیک (توکن) آموزشی ،فناوری ،تحقیقاتی ،دانشگاهی وپزشکی

آموزش تصویری دریافت گواهی امضای الکترونیک (توکن)

  بزرگنمایی:

تاج پرس

امضای الکترونیک (توکن) یکی از روشهای ایمن سازی اطلاعات است که کاربردی مشابه با امضاء معمولی در معاملات دارد و یکی از روشهای معتبر حفظ امنیت در شبکه می باشد. این روش به خصوص در مساله تجارت الکترونیک که امروزه در جهان صنعت و فن آوری از طرفداران بسیاری برخوردار است، جایگاه ویژه ای دارد.

به عبارتی دیگر امضا دیجیتال، یک سند الکترونیکی امضاشده و غیر قابل جعل می باشد که معرف هویت فردی است. یکی از پر کاربردترین موارد امضای الکترونیک (توکن) یا امضا الکترونیکی در ایران جهت استفاده برای شرکت در مناقصات و مزایدات می باشد.

موارد استفاده توکن امضای الکترونیک (توکن)

  • شرکت در سامانه مناقصات و مزایدات
  • امضای الکترونیکی اسناد رسمی
  • احراز هویت دیجیتال (افراد، سازمان‌ها، نرم افزار و سخت افزار)
  • تایید صحت و یکپارچگی اسناد و اطلاعات
  • رمزگذاری و رمزگشایی اسناد و اطلاعات
  • انتقال امن اطلاعات در بستر شبکه و اینترنت
  • پست الکترونیکی امن

قابل استفاده در تمام سامانه‌های

  • اظهارنامه‌های مالیاتی
  • ثبت سفارش
  • سامانه املاک
  • سامانه خودرو
  • دفاتر اسناد رسمی

با توجه به آغاز فرایند ثبت نام در حراج الکترونیک سازمان اموال تملیکی در هفته آتی و الزام کاربران به داشتن امضای توکن دیجیتال، جهت اخذ این گواهی می بایست مراحل زیر را طی کنید:

راهنمای مراحل درخواست و دریافت گواهی امضای الکترونیک (توکن)

 

گام اول:

در اولین مرحله با مراجعه به سایت “مرکز صدور گواهی الکترونیکی عام” در لینک زیر مطابق تصویر روی گزینه ” درخواست و صدور گواهی الکتریکی و تهیه توکن” کلیک نمایید:

مرکز صدور گواهی الکترونیکی عام

گام دوم:

پس از انتخاب گزینه ” درخواست و صدور گواهی” مطابق تصویر زیر می بایست موارد خواسته شده را تکمیل نمایید:

 

رمز عبور باید شامل حروف کوچک و بزرگ انگلیسی، عدد و کاراکتر (برای مثال: & @ # …) باشد
برای بارگزاری کارت ملی، فایل باید در فرمت های png, jpeg, jpg  و حداکثر اندازه 100 کیلو بایت باشد.

 

گام سوم:

با تکمیل موارد فوق و انتخاب گزینه “ثبت نام” در انتهای صفحه، شما با پیغام “ثبت نام شما با موفقیت انجام شد” مواجه خواهید شد. و سپس مطابق تصویر از سمت چپ با وارد کردن نام کاربری (که همان کد ملی شما است) و رمز عبوری که تعیین کرده اید، در قسمت ورود متقاضیان امضای الکترونیکی کلیک نمایید.

گام چهارم:

با ورود به صفحه جدید، نوبت به انتخاب محصول و ورود اطلاعات می رسد:

گام پنجم:

در این مرحله با توجه به نوع گواهی مد نظر شما می بایست  از میان گزینه های:

  • وابسته به دولت
  • غیر وابسته به دولت
  • مستقل

یک گزینه را انتخاب کنید. تعرفه ها در هر گزینه متفاوت خواهد بود.

راهنمای انتخاب نوع گواهی را از اینجا می توانید مشاهده کنید

گام ششم:

پس از انتخاب نوع گواهی می بایست اعتبار یک ساله و یا دو ساله را انتخاب نموده و در صورتی که وکیل قانونی شما جهت دریافت گواهی امضای الکترونیکی به دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه می کند، گزینه مربوط را انتخاب نموده و در انتهای صفحه گزینه “پیش ثبت نام” را انتخاب کنید.

گام هفتم:

در این مرحله می بایست با انتخاب در گاه پرداخت، 75 درصد از مبلغ گواهی امضای الکترونیکی را پرداخت نمایید:
25 درصد هزینه باقی مانده در دفاتر اسناد رسمی پرداخت خواهد شد.

گام هشتم:

با پرداخت هزینه شما پیغام زیر را مشاهده خواهید کرد:

 

پرداخت با موفقیت انجام شد.
جهت صدورگواهی بر روی توکن می توانید با همراه داشتن کد رهگیری و اصل مدارک آپلود شده در فرم درخواست گواهی
(بسته به نوع گواهی شامل: کارت ملی، شناسنامه، آگهی تاسیس، آخرین روزنامه رسمی، وکالتنامه، معرفی نامه سازمان/شرکت که حاوی مشخصات فرد و سمت می باشد)،
به نزدیکترین دفتر ثبت نام مراجعه کرده و اقدام به دریافت گواهی خود نمایید.
لیست دفاتر ثبت نام در منوی سمت راست در دسترس می باشد. می توانید با تعیین استان و شهرستان محل زندگی خود، نزدیکترین دفتر ثبت نام را جستجو نمایید.
جهت خرید توکن از منوی سمت راست گزینه معرفی سامانه‌های فروش غیرحضوری توکن را انتخاب نمایید.

 

گام نهم:

پس از دریافت کد رهگیری، می بایست اقدام به تهیه سخت افزار توکن نمایید. جهت تهیه این سخت افزار از منوی سمت چپ، مراکز فروش آنلاین توکن ها را مشاهده نموده و اقدام به خرید کنید

همچنین می توانید با مراجعه حضوری به دفاتر معرفی شده، توکن را از خود دفاتر خریداری نمایید:

گام دهم:

پس از تهیه توکن می بایست با مراجعه به دفاتر اعلام شده در سایت برای دریافت گواهی خوداقدام کنید.

همچنین می توانیدمی توانید مطابق شکل زیر از منوی ثبت نام گواهی و زیر منوی لیست دفاتر ثبت نام، گزینه دارای سرویس حضور در محل را فعال کنید  تا دفاتر ثبت نامی که امکان ارائه توکن به صورت غیرحضوری دارند را مشاهده کرده و بدون مراجعه به دفاتر ثبت نام، سخت افزار توکن را تهیه نمایید.

برای اطمینان خاطر از انجام خدمات در محل با شماره های اعلام شده تماس حاصل فرمایید.

گام یازدهم:

در قسمت شما می توانید وضعیت صدور گواهی درخواست های خود را ملاحظه نمایید:

مطابق تصویر زیر

پس از صدور گواهی و دریافت توکن، برای استفاده از امضای الکترونیکی در سامانه، ابتدا میبایست گواهی امضای الکترونیکی خود را در سامانه بارگذاری نمایید و درایور توکن را نصب نمایید. که آن را در پست زیر آموزش داده ایم.

آموزش نصب درایور توکن و نرم افزار جاوا برای استفاده از سامانه حراج الکترونیکی

 


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

تیم بتن دانشکده مهندسی عمران دانشگاه یزد بازهم شگفتی ساز شد

قاچاقچی کولر های گازی نقره داغ شد

آداب رانندگی در شرایط نامساعد جوی

جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان یزد

صیانت از نیروی های نظامی و انتظامی، رسالت سازمان قضایی نیروهای مسلح است

نیکوکار یزدی مبلغ 20 میلیون ریال به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا نمود

ظرف سه روز مجوز فعالیت کسب‌وکارها صادر خواهد شد

با ثبت 409 ضربه در یک دقیقه

شتاب استانداردسازی محصولات فناورو دانش بنیان، روبه افزایش است

حلقه مفقوده ارتباط دانشگاه و صنعت

آزمون بیش از400 باسکول وسایل نقلیه چرخدار جاده ای

آموزش تصویری دریافت گواهی امضای الکترونیک (توکن)

متن کامل ایرادات شورای نگهبان به طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

راهنمای ثبت نام سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (حراج الکترونیکی اموال تملیکی)

تصویب طرح تسهیل صدور مجوزها ی کسب وکار

نحوهٔ واگذاری 18درصد از سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس

الزام بانکها به رعایت نرخ 10 تا 18 درصدی سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار

اولین حراج الکترونیک سازمان اموال تملیکی؛11 دی ماه

دستورالعمل درج قیمت تولیدکننده بر روی 14 قلم کالا

مصوبه پرداخت حق عضویت و کمک دولت ایران بابت مخارج سازمان ملل متحد را ابلاغ شد

صندوق بیمه اجتماعی، لایه اول طرح فراگیر

معمار ساختمان‌های مشهور جهان درگذشت

حمایت نکردن از کسب و کارهای کوچک می‌تواند ضربه‌ای بزرگ به بدنه تولید کشور وارد کند.

تصاویرمیلیاردر ژاپنی در طی اقامت 12 روزه در ایستگاه فضایی بین المللی

جزئیات توافق گازی ایران با دو کشور همسایه

رئیس جمهور سر زده از یک کارخانه تولید قطعات برقی در یزدبازدید کرد

دریافت نظرات و درخواست های مردمی در آستانه سفر ریاست جمهوری به یزد

وضعیت موجود یزد باید به وضعیت مطلوب نزدیک شود

جزییات ثبت‌نام مشمولین متقاضی امریه سربازی در قوه قضاییه اعزامی اسفند 1400

لایحه ایجاد نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی

طرح حمایت از شرکت ها و موسسات خلاق و تجاری سازی فناوری های نرم

طراحی 25 ابزار جدید در بورس کالا برای ایجاد ثبات در بازار

هزینه گاز مصرفی مددجویان کم مصرف در استان یزد رایگان می شود

مشوق های دانشگاه یزد برای ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه صنایع در این دانشگاه

گفت و شنودهای بین المللی در دانشگاه یزد با محوریت تازه‌ ترین یافته های ژنتیک و ژنو میکس انسانی

مطالبات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بر مبنای سه اصل عدالت، کرامت و درایت پیگیری می شود

سند آمایش استان فاقد پیوست رسانه‌ای است

چرا پایگاه گنج از دسترس خارج شده است؟

محققان دانشگاه "پرینستون" ژن مسئول گسترش انواع سرطان راغیرفعال نمودند

گوگل به افتخار کدام دانشمند ایرانی لوگوی خودراتغییرداد؟

طرح صیانت با مشورت فعالان کسب و کارهای مجازی اصلاح می‌شود

تفاهم نامه همکاری 4 جانبه برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی

حدود 10 میلیون تومان برای مناسب سازی منزل هر معلول از سوی سازمان مرکزی پرداخت می شود

نشست مشترک اداره کل زندانها وسرپرستی بانک ملی استان یزد

فعالیت هشت مرکزآموزشی همکار استاندارد، در استان یزد

تولید بیش از 2 میلیون و 381 هزار مگاوات ساعت انرژی در نیروگاه یزد

حامی ایتام شدنوزاد هفت روزه اشکذری در استان یزد

تمام دستگاه های اداری باید اموال مازاد را در مدت معین شناسایی و بر ابر مقررات به فروش رسانند

ابلاغ طرح ساماندهی گردشگری جنگل های شمال و شمال غرب کشور و زاگرس، سواحل شمالی و جنوبی با اولویت سواحل مکران

اعضای "کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی" منصوب شدند